Lektoři
Mgr. Michaela Veselá
Lektorské činnosti se věnuje již od roku 2010 a od roku 2011 lektoruje pro IVA. Absolvovala Teologickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, obor učitel náboženství a etiky. Od roku 1998 pracuje v sociálních službách, postupně na pozici dobrovolníka, pracovníka v přímé péči, organizačního pracovníka, zástupce ředitele a ředitele. V současné době se plně věnuje lektorování pro IVA a výuce na VOŠ ETS Praha, kde zastává i post zástupce vedoucího katedry sociální práce. Ve své praxi pracovala s lidmi v krizi, lidmi pod vlivem návykových látek či jejich příbuznými, osobami bez přístřeší, oběťmi domácího násilí, dětmi i mládeží, lidmi s kombinovaným postižením i seniory. S Michaelou Veselou se setkáte na seminářích pořádaných Institutem vzdělávání na témata:
- Etika.
- SQSS – úvod do problematiky.
- Komunikace a rozvoj komunikačních dovedností.
- Aktivizace a aktivizační techniky.
- Úvod do supervize.
- Úvod do krizové intervence.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Práce s rodinou klienta sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář odpovídá na otázky poskytovatelů sociálních služeb, kteří se setkávají s rozdílnými představami svých uživatelů a jejich rodin. Účastníci semináře získají nový pohled na práci s nespokojenou rodinou či uživatelem, který pod vlivem své rodiny nespolupracuje a stává se problémovým klientem. Upevní si znalosti technik řešení konfliktů a posílí své kompetence o nové pohledy na řešení problémů novými a alternativními způsoby práce s rodinou. Vymezí si základní pravidla pro práci s rodinou v rámci své sociální služby a naučí se pracovat se stížnostmi podanými ze strany rodiny, která není klientem služby.
Emoce v obrazech
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz Emoce v obrazech je zaměřen na podporu pečujícího personálu (pečovatele, sociální pracovníky, zdravotní sestry, aktivizační pracovníky apod.). Je v pořadí sedmým unikátním kurzem Institutu vzdělávání APSS ČR. Tyto kurzy patří tradičně k nejvíce žádaným. Důvody zájmu jsou tři: zvolené téma je vždy poplatné současné době - v tomto případě je kurz zaměřen na samotný personál a jejich schopnost zvládat, ovládat a regulovat své vlastní emoce, obzvláště s ohledem na náročnost pomáhající profese. Druhým důvodem jsou samotní pracovníci a jejich profesní přístupy, motivace pracovat v sociálních službách, ale i jejich životní styl a s tím související duševní očista. Třetím a neméně důležitým důvodem je unikátní interaktivní metoda vzdělávání. Součástí kurzu bude opět informačně bohatý teoretický výklad, intenzivní individuální i týmová práce a šest výukových filmů zaměřených na základní emoce podle Paula Ekmana – radost / štěstí, smutek, překvapení, strach, znechucení a hněv. Toto jsou totiž ty emoce, ve kterých se pomáhající personál nejčastěji nachází, a to nejen ve vztahu ke klientovi, k jeho či vlastní rodině, ale i ke kolegům a nadřízeným. Účelem kurzu bude zabývat se právě těmito emocemi, které ne vždy dokáže pomáhající adekvátně zvládat, protože se dostává do situací, které jsou pro něj psychicky náročné nebo zcela nové.
Motivace versus manipulace klientů v sociálních službách
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář představuje jedno ze základních sociálně-etických témat současné sociální praxe napříč všemi sociálními službami i cílovými skupinami. Klade si za cíl vyvolat u pracovníků v přímé péči diskuzi a rozmýšlení nad skutečnou kvalitou poskytování. Prostřednictvím konkrétních kazuistik i společných cvičení, brainstormingu nacházíme odpovědi na otázky efektivnosti nejpoužívanějších komunikačních technik, mezi které patří motivace i manipulace. Diskuze nad tématem vedou k objevování hodnotových priorit i postojů a jejich upevňování či vymezování se vůči špatné praxi, která nemusí být vůči klientovi šetrná a ohleduplná. Seznámí se základními technikami správné a vhodné motivace uživatelů. Upevní si znalosti základních sociálních technik při realizaci individuálních plánů dle specifik cílových skupin. Vymezí si základní hranice mezi motivací a manipulací a získají podněty dobré praxe.