Komunikace nepříjemné zprávy
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je primárně určen pro pracovníky sociálních služeb. Na kurzu si ukážeme praktické postupy, jak v sociálních organizacích komunikovat emočně nepříjemné zprávy, jakými jsou například různé druhy organizačních a personálních změn, sdělování kritiky a chyby svým kolegům či klientům a veškerá komunikace s klienty a jejich rodinnými příslušníky (stěhování do nového pokoje, nová pravidla pobytu, zhoršení zdravotního stavu, oznámení nepříjemné zprávy rodině apod.). Zdůrazníme si, na co v jednání a v komunikaci nezapomenout, aby příjemce negativní zprávy rozhovor zbytečně nezranil, a jak se vyhnout jeho akutní stresové reakci. Komplexně si odkryjeme jednotlivé faktory, které mohou ovlivnit prožívání příjemce negativní zprávy. Objasníme si význam charakteru, postojů, sebehodnoty a sebevědomí v komunikaci nepříjemné zprávy u pracovníků sociálních služeb. Celkový přínos kurzu spočívá především k posílení sociálně-emočních kompetencí pracovníků sociální služby, s důrazem na posílení komunikačního sebevědomí v emočně zátěžových situacích v organizacích poskytujících sociální služby s cílem u nich předejít rozvoji syndromu vyhoření.