Lektoři
Mgr. et Bc. Alena Závůrková
V sociálních službách a sociálních projektech se pohybuje od roku 2008, původně zdravotní sestra, dostudovala si Bc. Vzdělávání dospělých a posléze Mgr. studium PVŠPS - Sociální politika a sociální práce se zaměřením na aplikovanou psychoterapii. V sociálních službách prošla pozicemi od lektorky, koordinátorky sociálních vzdělávacích projektů ÚP, sociální pracovnice. Věnuje se psycho - sociálnímu poradenství, krizová intervenci. V posledních 6 letech se věnovala vedení domovů se zvláštním režimem. Vzděláváním pracovníků v s.s. se zabývá 12 let. Pracuje jako poradce v mediačních rozhovorech pro OSPOD.
Hlavní témata jsou komunikace, paliativní péče, práce s krizí, péče o duši, zvládání problémových situací v komunikaci s klienty s duševním onemocněním aj.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Přístup zaměřený na člověka - úvod do problematiky
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Díky znalostem, které přístup orientovaný na člověka (PCA) nabízí, budou moci účastníci semináře zdokonalit své komunikační dovednosti. Přístup orientovaný na člověka se nejvíce uplatňuje v pomáhajících profesích a díky komunikačním technikám vycházejícím z PCA teorie lze docílit zkvalitnění komunikace se všemi klienty, a získat si tak s klienty větší důvěru. Pomocí tohoto přístupu lze také lépe zjišťovat jejich potřeby, individuálně plánovat, aj. Z toho důvodu budou účastníci kurzu hodně prakticky zapojení, aby mohli ve skupinách trénovat empatii, kongruenci a komunikační techniky vycházející z nedirektivní "Rogersovké" terapie, jako je zrcadlení, parafráze, přerámování, aktivní naslouchání, aj. Každému cvičení bude předcházet teorie.
Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním. Práce s těmito klienty je velmi náročná, protože lidé s duševními poruchami vyžadují specifický přístup. Nový zaměstnanec často přichází do zařízení bez vědomostí o těchto chorobách a je velmi často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Stává se, že personál dostává kusé informace v rámci edukačních posezení se sociálním nebo zdravotnickým pracovníkem, anebo se od kolegů postupně se dozvídá, jaké příznaky může onemocnění mít a jak se k tomu má postavit. Dost často je nucen si rychle doplňovat vědomosti sám z knižních zdrojů, které by měly být dostupné na pracovišti. Tento kurz umožní získat povědomí o duševních onemocněních, pomůže se zorientovat v tom, co vše může konkrétní diagnóza znamenat. Personál přímo na kurzu porovnává své osobní i profesní zkušenosti s předávanými informacemi.