Lektoři
PhDr. Mgr. Jakub Jestřáb MBA
Profesně mám nejblíže k přímé péči a řízení kvality s důrazem na důstojnou, šetrnou a bezpečnou práci v zařízení sociálních služeb.
Jsem přesvědčený, že klient nemá být pasivním příjemcem služby. Proto, abychom tohoto docílili ovšem musíme individualizovat, propojit odborníky napříč profesemi a na klienta pohlížet holisticky (bio-psycho-socio-spirituálně). Cesta k těmto hodnotám a smýšlení u mě začala na pozici pracovníka v sociálních službách (PSS), později sociálního pracovníka a nakonec manažera. Nejen proto vím, jak náročná, zodpovědná, ale i obohacující je práce v sociálních službách.
Nyní se snažím osvojené příklady dobré praxe šířit dál. Kladu důraz na interaktivní pojetí výuky s převažujícími praktickými nácviky, videoukázkami, diskuzí a pracovními listy.
Absolvované studium:
- *odborná způsobilost k výkonu zdravotnického povolání Zdravotně-sociální pracovník
- 2022: PF Univerzita Palackého v Olomouci - rigorózní řízení (PhDr.) v oboru Pedagogika-Sociální práce
- 2021: FVES Vysoká škola Jagiellońská v Toruni - profesní program MBA v oboru Managemet a ekonomika
- 2021: ZSF Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích - navazující magisterské studium (Mgr.) v programu Management sociální práce v organizacích se specializací Zdravotně sociální péče v kontextu řízení organizace
- 2019: ZSF Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích - bakalářské studium (Bc.) Rehabilitační psychosociální péče
- 2016: Střední zdravotnická a vyšší odborná škola Cheb v oboru Sociální činnost
Spolupodílel jsem se na založení domácí hospicové péče a projektu Street medicine Plzeň. Krom výuky v kurzech akreditovaných MPSV mě můžete potkat v rámci dalšího vzdělávání pro MŠMT či jako autorizovanou osobu pro vybrané profesní kvalifikace.
Pravidelně publikuji v odborných peridikách. Jsem členem Profesního svazu sociálních pracovníků v sociálních službách APSS ČR, České resuscitační rady a Společnosti urgentní medicíny a medicíny katastrof ČLS JEP.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Bezpečné a šetrné polohování a mobilizace při péči o klienta v sociálních službách I.
Vzdělávací program vede k prohloubení odborných znalostí a dovedností účastníků v oblasti mobility, imobility a inaktivity. Systematicky řadí poznatky, po jejichž osvojení si je pracovník vědom nezbytných pracovních podmínek, rozumí specifikám fyzické práce a aplikuje při práci základní ergonomickou rozvahu. Součástí programu je hodnocení soběstačnosti a schopnosti spolupráce klienta nebo následná edukace pro šetrnou a bezpečnou manipulaci.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Bezpečné a šetrné polohování a mobilizace při péči o klienta v sociálních službách II.
Účast na tomto semináři je podmíněna absolvováním základního kurzu Bezpečné a šetrné polohování a mobilizace při péči o klienta v sociálních službách I.
Vzdělávací program vede k hlubšímu rozvoji znalostí a dovedností absolventů vzdělávacího programu I. Účastníci si osvojují souvislosti péče ve smyslu využití pomůcek pro fyzickou manipulaci v praxi a jejich užití. Samostatně i v týmu sestavují účastníci plán péče v němž je manipulace využívána, jako prostředek podpory v pozici, polohování nebo ukládání. Absolvent tak získá komplexní souhrn poznatků, jež využívá při šetrné a bezpečné manipulaci u posazování v lůžku; otáčení na bok; výměna ložního prádla; posun do stran; posun směrem k hlavě; vysunutí zhrocené postavy v židli; přemístění ze země na lůžko.
Jak si zdravě nastavit hranice
Intenzivní kurz resuscitace a včasné defibrilace v sociálních službách
Vzdělávací program nabízí účastníků přehlednou a interaktivní formou získání znalostí a poznatků o resuscitaci a užití AED. Výuka kombinuje ve všech modulech část teoretických znalostí s rozsáhlejší částí praktickou, při níž jsou využívány nejen modelové situace a resuscitační trenažery, ale také reálné kazuistiky. Pořadí modulů vzdělávacího programu je systematicky řazeno s účel vytvoření vzájemného souladu (posloupnosti probíraných témat) tak, aby došlo k vytvoření logického celku. V úvodu se účastník seznámí s bezpečností zachránce a postiženého na kterou naváže vyhodnocením stavu zraněného a přivoláním odborné pomoci. Následující modul se zaobírá kompresemi hrudního koše - uvolnění dýchacích cest, lokalizace rukou zachránce, hloubka a frekvence stlačování. Opomíjené nezůstává ani téma užití cvičných AED při neodkladné laické resuscitaci. V závěru pak na účastníky čeká nácvik spolupráce zachránců při procesu resuscitace a během přípravy a užití včasné defibrilace.