Lektoři
Bc. Libor Formánek DiS.

Lektorské činnosti se věnuje od roku 2016. Absolvoval Univerzitu Jana Amose Komenského v Praze ve studijním oboru vzdělávání dospělých a Vyšší odbornou školu zdravotnickou, managmentu a veřejnosprávních studií v Plzni ve studijním oboru sociální práce a sociální pedagogika. V sociálních službách působí od r. 2003, prošel od pozice přímé péče až po vedoucí. Pracuje se seniory, lidmi se zdravotním postižením, se seniory s onemocněním demence. Pracoval také jako pedagog v Střední škole Kralovice, obor Sociální činnost s výukou maturitních předmětů Pečovatelství a Sociální služby. V současné době je vedoucím úseku sociální péče a zástupcem ředitele Domu sociální péče Kralovice, p. o. Je spoluautorem odborných publikací a aktivním členem Profesního svazu sociálních pracovníků v sociálních službách APSS ČR.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Individuální plánování s uživateli s demencí
Problematika demence a Alzheimerovi choroby stojí stále mimo zájem veřejnosti, přestože se všeobecně ví, že se toto stále nevyléčitelné onemocnění stává celosvětovou pandemií a významným zdravotním, sociálním i ekonomickým problémem. Počet osob, které onemocní některou z forem demence, každoročně přibývá, zvyšuje se počet závislých na pomoci druhých lidí jak v sociální službě, tak i v přirozeném prostředí pomocí neformálních pečovatelů. Demence snižuje duševní výkonnosti způsobené organickými změnami v mozku, vede k zhoršování stavu až nevratným změnám a způsobuje ztrátu intelektuálních schopností. To postupně přináší například potíže s pamětí nebo s verbální komunikací, osobnostní změny, snižuje se autonomie člověka. Při péči o takto nemocného mají pečovatelé omezené možnosti, jak zjišťovat jeho potřeby, jak plánovat sociální službu a celistvě řešit nepříznivou sociální situaci. Tento kurz je zaměřen na podporu pečujících v oblasti individuálního plánování s uživateli s demencí, a to efektivně, aby se plán hledání potřeb, přání uživatele nestali jen formalitou. Kurz umožní účastníkům nahlédnout na individuální plánování z úhlu pohledu člověka trpícího demencí, pochopit změny chování nemocného a ukáže jim cestu, jak zjišťovat potřeby uživatele a následně s nimi i pracovat.