Lektoři
Mgr. Michaela Veselá
Lektorské činnosti se věnuje již od roku 2010 a od roku 2011 lektoruje pro IVA. Absolvovala Teologickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, obor učitel náboženství a etiky. Od roku 1998 pracuje v sociálních službách, postupně na pozici dobrovolníka, pracovníka v přímé péči, organizačního pracovníka, zástupce ředitele a ředitele. V současné době se plně věnuje lektorování pro IVA a výuce na VOŠ ETS Praha, kde zastává i post zástupce vedoucího katedry sociální práce. Ve své praxi pracovala s lidmi v krizi, lidmi pod vlivem návykových látek či jejich příbuznými, osobami bez přístřeší, oběťmi domácího násilí, dětmi i mládeží, lidmi s kombinovaným postižením i seniory. S Michaelou Veselou se setkáte na seminářích pořádaných Institutem vzdělávání na témata:
- Etika.
- SQSS – úvod do problematiky.
- Komunikace a rozvoj komunikačních dovedností.
- Aktivizace a aktivizační techniky.
- Úvod do supervize.
- Úvod do krizové intervence.
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Etika v obrazech ve službách sociální péče
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Jak efektivně komunikovat s rodinou klienta - seniora
Individuální plánování poskytované sociální služby
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Tento kurz je zaměřen na podporu zaměstnanců poskytovatelů sociálních služeb při zjišťování potřeb, přání a možností uživatele. Pracovníci potřebují vědět, co se po nich žádá, jaké odpovědnosti z plánování plynou a s jakými obtížemi se mohou potkat. Kurz umožní účastníkům nahlédnout na individuální plánování z úhlu pohledu uživatele sociální služby a ukáže jim cestu, jak zjišťovat potřeby uživatele a následně s nimi i pracovat, aby se plán nestal jen formalitou.
Motivace versus manipulace klientů v sociálních službách
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář představuje jedno ze základních sociálně-etických témat současné sociální praxe napříč všemi sociálními službami i cílovými skupinami. Klade si za cíl vyvolat u pracovníků v přímé péči diskuzi a rozmýšlení nad skutečnou kvalitou poskytování. Prostřednictvím konkrétních kazuistik i společných cvičení, brainstormingu nacházíme odpovědi na otázky efektivnosti nejpoužívanějších komunikačních technik, mezi které patří motivace i manipulace. Diskuze nad tématem vedou k objevování hodnotových priorit i postojů a jejich upevňování či vymezování se vůči špatné praxi, která nemusí být vůči klientovi šetrná a ohleduplná. Seznámí se základními technikami správné a vhodné motivace uživatelů. Upevní si znalosti základních sociálních technik při realizaci individuálních plánů dle specifik cílových skupin. Vymezí si základní hranice mezi motivací a manipulací a získají podněty dobré praxe.