Lektoři
Mgr. Petra Macková

Lektorské činnosti v oblasti sociálních služeb se věnuje 10 let. Vystudovala učitelské obory na Pedagogické a Přírodovědecké fakultě Ostravské univerzity, absolvovala řadu odborných či manažerských kurzů. Pracovala jako učitelka, ředitelka školy, zastávala manažerské posty. Spolu s Ing. Česlavem Santariem založila a vedla akreditovanou vzdělávací instituci Diakonický institut v Českém Těšíně. Má vlastní zkušenosti s vedením služeb v sociální oblasti (pěstounská péče, dlouhodobě nezaměstnaní, chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením), ale i s celkovou problematikou neziskových organizací, které zastupovala v Radě vlády pro nestátní neziskové organizace. Od r. 2011 se věnuje samostatné lektorské, poradenské, konzultační a supervizní činnosti v oblasti sociálních služeb a financí. Po získání mezinárodního certifikátu reteamingu (metoda koučování) dělá také týmové supervize v zařízeních sociálních služeb.
Pro Institut vzdělávání P. Kluzová lektoruje mj. témata:
• Efektivní vedení lidí.
• Úvod do supervize.
• Vzdělávací plány organizace.
• Stres, konflikt.
Motto:
„Velice si vážím všech, kdo pracují v sociálních službách. Dělají náročnou práci jak fyzicky, tak psychicky, často za velmi nízké mzdy. Ráda bych přispěla k podpoře těchto výjimečných lidí… vzděláváním, supervizí, konzultací."
V současné době nabízíme následující semináře s tímto lektorem:
Eliminace nežádoucích jevů na pracovišti a utváření pozitivního pracovního klimatu v sociálních službách
Vzdělávací program se zaměřuje na pracovní týmy na všech úrovních poskytovatele sociální služby. Nelze totiž od sebe odlučovat efektivitu a kvalitu vztahů v pracovním týmu od kvality poskytované sociální služby a osobní spokojenosti klienta. Jde o propojené nádoby. Pracovní klima lze vnímat z hlediska jeho stálosti, intenzity, atraktivity, kvality. Klima v sociálních službách může být pozitivní, otevřené, tvůrčí, inspirativní, podnětné, zdravé, motivující bez konfliktů a krizí, kterých vzniká každodenně celá řada. Prakticky se jim nelze vyhnout. Konflikt je obyčejně vnímán jako střet něčeho s něčím a lze jej považovat za stav, který vnáší nerovnováhu nebo nestabilitu. Individuální zkušenost s konfliktem může být negativní nebo pozitivní, podle toho jak se k němu každý jedinec staví. Tento kurz seznamuje frekventanty se základními principy a typy nežádoucích jevů a patologických vztahů v organizacích poskytujících sociální služby. Vysvětluje jednotlivé formy a projevy těchto jevů s důrazem na dopady na pracovníky a rovněž se zabývá dopady na organizaci jako celek. Specifikuje možné druhy ztrát, které krizové situace způsobují. Kurz se zabývá také možnými dopady na kvalitu poskytované sociální služby a spokojenost jejího klienta. Účastníci navzájem sdílejí a analyzují své zkušenosti a na základě získaných informací navrhují možnosti řešení daných situací vedoucích ke kvalitě sociální služby i kvalitě vztahů na pracovišti.
Eliminace nežádoucích jevů na pracovišti a utváření pozitivního pracovního klimatu v sociálních službách
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na pracovní týmy na všech úrovních poskytovatele sociální služby. Nelze totiž od sebe odlučovat efektivitu a kvalitu vztahů v pracovním týmu od kvality poskytované sociální služby a osobní spokojenosti klienta. Jde o propojené nádoby. Pracovní klima lze vnímat z hlediska jeho stálosti, intenzity, atraktivity, kvality. Klima v sociálních službách může být pozitivní, otevřené, tvůrčí, inspirativní, podnětné, zdravé, motivující bez konfliktů a krizí, kterých vzniká každodenně celá řada. Prakticky se jim nelze vyhnout. Konflikt je obyčejně vnímán jako střet něčeho s něčím a lze jej považovat za stav, který vnáší nerovnováhu nebo nestabilitu. Individuální zkušenost s konfliktem může být negativní nebo pozitivní, podle toho jak se k němu každý jedinec staví. Tento kurz seznamuje frekventanty se základními principy a typy nežádoucích jevů a patologických vztahů v organizacích poskytujících sociální služby. Vysvětluje jednotlivé formy a projevy těchto jevů s důrazem na dopady na pracovníky a rovněž se zabývá dopady na organizaci jako celek. Specifikuje možné druhy ztrát, které krizové situace způsobují. Kurz se zabývá také možnými dopady na kvalitu poskytované sociální služby a spokojenost jejího klienta. Účastníci navzájem sdílejí a analyzují své zkušenosti a na základě získaných informací navrhují možnosti řešení daných situací vedoucích ke kvalitě sociální služby i kvalitě vztahů na pracovišti.
Jak si zdravě nastavit hranice
K online školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory nebo sluchátka a funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Virtuální realita - komunikace v náročných situacích
Praktický nácvik komunikace s využitím virtuální reality a umělé inteligence
- Prostřednictvím virtuální reality vás přeneseme do situací, které jsou velmi blízko k rozvoji možného konfliktu. AI vyhodnotí vaše odpovědi a vybere adekvátní reakci klienta.
- Díky praktickému nácviku vás naučíme, jak reagovat na situaci hrozící eskalací v konflikt, a to nejen s klientem, ale i jeho rodinou.
- Nacvičíte si, jak postupovat ve vyhrocených situacích, co říkat a kdy naopak mlčet.
- Vzdělávání se mj. opírá o komunikační protokol SPIKES.