Otevřené kurzy
Jak snižovat míru stresu a úzkosti
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Jak fungujeme pod tlakem, ve stresu? Proč někdy reagujeme tak, že sebe sami nepoznáváme? Které znalosti o fungování mozku by nám mohly pomoci udržet se ve stabilitě? Co s tím, když naše síly nejsou tam, kde bývaly? Co si počít se strachem? Když cítíme zodpovědnost, ale také třeba bezmoc? Co se děje v našem těle, když cítíme strach? Můžeme úzkostem předcházet? Co nám pomůže úzkost zvládnout? Co mám dělat, pokud klient hyperventiluje, jde do paniky? Jak můžu druhému člověku pomoct situaci zvládnout? Co když se netěším do práce? Kde je přirozená míra obav? Kdy bych měl/a zpozornět? Jak předcházet syndromu vyhoření? Užitečná doporučení. Podpůrné, ozkoušené, zvládnutelné techniky. Kurz směruje k navýšení možnosti zvládnout procházet dobře i těmi dny, které jsou více náročné než jiné. Tipy k režimu a k dobré péči o tělo. Udržet sám sebe v klidu znamená moci doprovázet ty, kteří to potřebují.
Komunikace v obtížných situacích
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku komunikace v sociálních službách v souvislosti se situacemi, které mohou být obtížné jak pro klienty, tak i pro pracovníky. Východiskem pro pochopení podstaty zvládnutí komunikačně náročné situace je úvodní seznámení účastníků se základními druhy komunikace – verbální, neverbální a sociální – a s jejich vzájemným propojením. Důraz je kladen na význam neverbální komunikace při kontaktu hlavně se seniory a s klienty se zdravotním postižením. Podrobnější vysvětlení pojmů efektivní komunikace a aktivní naslouchání má přispět k uvědomění si důležitosti těchto zásad při komunikaci mezi lidmi obecně. Důraz je opakovaně ve všech modulech programu kladen na lidský vztah mezi klientem a pracovníkem. Vysvětleny jsou komunikační styly a vliv osobnosti na komunikaci. Dostatečný prostor je věnován komunikačním bariérám a jejich vlivu na komunikaci s klienty, kteří jsou znevýhodněni věkem a zdravotním stavem. Nedílnou součástí programu je vysvětlení spojitosti mezi komunikací v obtížné situaci a emocemi. Pozornost je zaměřena na témata obtížných rozhovorů (např. smrt, sex, domácí násilí), která komunikaci ovlivňují, ale i na existenci každodenních obtížných situací a jejich zvládání. Vzdělávací program se věnuje také možným postojům pracovníka k danému tématu a jeho chování v dané situaci. Účastníci se formou rozboru kazuistik seznámí s možnostmi řešení konkrétních obtížných situací.
Vývojové trauma - paměť těla a přítomnost
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Hodnocení a motivace pracovníků sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem kurzu je předat účastníkům znalosti a dovednosti potřebné k úspěšnému zvládnutí všech činností spojených s moderními trendy řízení lidských zdrojů v sociálních službách a zaměřit se především na oblast motivování zaměstnanců ke kvalitě poskytované služby, a to na všech úrovních a úsecích organizace. Ve všech formách sociálních služeb stále dochází k časté fluktuaci zaměstnanců, která bývá způsobena jejich nedostatečnou podporou a péčí o ně. Lektoři seznámí účastníky s metodami a moderními trendy v oblasti řízení, delegování, motivaci, hodnocení, rozvoji zaměstnanců a procvičí je ve vedení motivačního a hodnotícího rozhovoru jako podpůrného nástroje využívajícího zpětné vazby. Podstatná část kurzu bude zaměřena na praktické provádění hodnocení a motivaci pracovníků, a to s důrazem na individuální, ale i spravedlivý přístup ke všem zaměstnancům. Cílem kurzu je předat účastníkům takové informace, které je podpoří v udržení si kvalitních zaměstnanců v sociální službě prostřednictvím rozvojových a motivačních programů. Dílčím cílem kurzu je seznámit účastníky s obecnými motivátory a jejich individuálním vyžívání.
Standardy kvality sociálních služeb
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem kurzu je poskytnout posluchačům aktuální vzdělávací obsah jako součást celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách dle požadavku Zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a provést je standardy kvality sociálních služeb. Cílem kurzu je taktéž seznámit účastníky s aktuální právní úpravou, s obsahem, se zásadami řádného vedení povinné dokumentace poskytovatele sociálních služeb a poskytnout jim možnosti přímé konzultace jejich stávajících zpracovaných dokumentů formou skupinové práce.
Práce s rodinou klienta sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář odpovídá na otázky poskytovatelů sociálních služeb, kteří se setkávají s rozdílnými představami svých uživatelů a jejich rodin. Účastníci semináře získají nový pohled na práci s nespokojenou rodinou či uživatelem, který pod vlivem své rodiny nespolupracuje a stává se problémovým klientem. Upevní si znalosti technik řešení konfliktů a posílí své kompetence o nové pohledy na řešení problémů novými a alternativními způsoby práce s rodinou. Vymezí si základní pravidla pro práci s rodinou v rámci své sociální služby a naučí se pracovat se stížnostmi podanými ze strany rodiny, která není klientem služby.
Základy KBT v práci s klienty s úzkostnými, fobickými a depresivními problémy
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kognitivně behaviorální terapie (KBT) je stále se rozvíjející, srozumitelný psychoterapeutický přístup, který má systém a jehož účinnost byla prokázána v terapii úzkostných, fobických a depresivních poruch. Účastníci kurzu budou mít možnost se seznámit se systémem KBT v léčbě těchto poruch a budou jim představeny hlavní metody KBT.
Revize vnitřních pravidel a postupů realizace sociální služby
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE! Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams.
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz seznámí účastníky s několika možnými pojetími, jak může poskytovatel sociálních služeb přistoupit ke kontrole správnosti a vhodnosti nastavení vnitřních pravidel u registrované sociální služby, stejně jako ke kontrole správnosti a vhodnosti stanovených a v praxi prováděných postupů při realizaci služby pracovníky sociální služby. Téma bude zasazeno do kontextu aktuálně platné legislativy (zákon o sociálních službách, vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, občanský zákoník, zákoník práce a související), se zohledněním specifik různých typů sociálních služeb a potřeb subjektů podílejících se na systému poskytování sociálních služeb (uživatelé, pracovníci a poskytovatel sociální služby, MPSV, donátoři na lokální úrovni a spolupracující subjekty). Kurz pomůže pracovníkům uvědomit si význam kontroly a hodnocení souladu poskytování sociální služby s požadavky legislativy, potřebami osob, kterým je služba poskytovaná, a potřeby motivace pracovníků, kteří se na poskytování služby podílejí. Cílem je předat účastníkům základní strukturu, jak revidovat vnitřní pravidla a postupy a doporučit konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.
Jak zvládat emoce
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Pokojná smrt - akceptace a základy komunikace
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení